Om jullie wat op te vrolijken - Reisverslag uit Balestrand, Noorwegen van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu Om jullie wat op te vrolijken - Reisverslag uit Balestrand, Noorwegen van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu

Om jullie wat op te vrolijken

Door: Bea og Hans

Blijf op de hoogte en volg Bea og Hans

09 Juni 2012 | Noorwegen, Balestrand

Zaterdag 9 juni 2012 de dag dat Nederland van Denemarken verloor. Tijdens het aardappelen schillen en eten koken ( zuurkool met worst vandaag) hebben we voetbal gekeken ja dat is handig in een camper je staat zowat in de tv. Alle berichten uit Nederland van verklede mensen en feestjes maakte ons best enthousiast. De camper buurvrouw was oranje verkleed we zagen een geweldige foto van Lina onze kleindochter in het tenue van Oranje het moest goed komen..... maar helaas. We zijn nog een dagje in Balestrand gebleven om een bergwandeling te maken. Vanmorgen keken we over het Fjord het was wat heiig en het regende een beetje maar na wat getreuzel ons handelsmerk zijn we toch gaan lopen om half één. Gelijk omhoog maar gewoon over het asfalt toen kwamen we bij het wandelpad....was even slikken waren stenen van ongelijke grote maar kom op we gingen door niet voor de makkelijke maar de middelste route nou dat hebben we geweten maar het was geweldig het was stil, mooi bos, mooi uitzicht over de eeuwige sneeuw en het Fjord dat maakt alles goed we zijn tot 430 meter geklommen en toen kwam het afdalen over watervalletjes met enge planken maar ik heb me niet laten kennen Hans heeft me maar één keer hoeven helpen. Ik had een grote stok gevonden van Berkenhout en dat was mijn trouwe maatje. We kwamen natuurlijk verkeerd uit wat ons een extra rondje asfalt dalen opleverde. Uiteindelijk kwamen we om vijf uur aan bij de camping moe maar een geweldige dag met uiteindelijk nauwelijks regen en heerlijke temperatuur .
Noorwegen heeft ons Hart gestolen als we jonger waren begonnen we hier een camping.
Jullie bedankt voor de leuke reacties en wat jammer Marijke dat jullie zulk slecht weer hebben maar sorry wij hebben het mooie weer meegenomen we zullen kijken of we wat kunnen terugsturen met luchtpost. Ja Renny we worden allemaal ouder als ik het filmpje zie van mij bij het klimmen denk ik ook wat een bejaarde dame hihi. Dank voor je compliment . En Sheila hebben jullie ondanks alles een leuke avond gehad? Het brood bakken op de camping is leuk het ruikt heerlijk dan :-) Doe je iedereen de groeten dinsdag? Kim we hebben mooi weer en het is een geweldige vakantie voor jou is het ook bijna zover :-) voor jullie allemaal Nederland gaat vast winnen van Duitsland! Morgen trekken wij verder naar Alesund via een weg over een pas met eeuwige sneeuw.
De foto 's van vandaag probeer ik er nog op te zetten ter ondersteuning van jullie neerslachtige stemming :-)
groeten Hans og Bea uit Balestrand Noorwegen

• 10 Juni 2012 - 06:51

Ada :

Goedemorgen lieve vrienden.
    Wat een heerlijke verhalen van jullie daar in het hoge noorden. En wat fantastisch dat het weer zo meevalt. Sportief weer hoor met jullie lange wandeling over niet al te begaanbare paden. Ben je niet bang voor wilde beesten onderweg? Of denk ik dan teveel Canadees? En al die heerlijke broodluchtjes uit jullie camper, komt daar niets op af? Wat zit daar eigenlijk aan wilde dieren? Die wandeling doe ik je zeker niet na. Loop al drie weken met krukken vanwege heftig hielspoor. Hopelijk voor onze vakantie over. Ja jammer van de nederlaag maar, er zijn nog kansen.
    En het weer ziet er vandaag gunstig uit, had een afspraakje met de weergoden i.v.m. ons 65e verjaarsfeest straks. Hopelijk blijft het vandaag zo, hoeven we tenminste niet op een propje binnen te zitten met 50 man.
    Geniet verder en we kijken uit naar jullie volgende verhaal.
    Liefs van Ada en Eiso

• 10 Juni 2012 - 09:06

Sheila:

Hi Campers... jawel, onlangs Nederland verloren heeft, verdiend ook - Denmark was veel beter :-) ik hoop allen woensdag dat Nederland van Duitsland kan winnen anders is echt en ramp -:( kan Jan heelmaal niet meer lachen. Wij hebben na die voetbal met die vrienden een potje klaverjassen gespeld om vroelijk te worden....ha ha. gelukkig heb ik niet veel nodig.....maar die nederlanders wel - maar nu is zondag ochtend en Jan heeft zijn English breakfast gehad, gebakken spek, eiren en tomatoes en hij is in die zondag's stemming.....:-0
    The sun is shinning today....so maybe better weather on the way. Going to watch the Tennis final this afternoon, should be a good match.
    Ok veel plezier nog en tot volgend verhaal. Zal vertellen dinsdag hoe het is met jullie. Oh - wat en prachtig foto van Lina in haar orange t-shirt - lekker ding. groetjes ook van Jan <-3

• 10 Juni 2012 - 14:34

Ellie Martin:

We waren met voetballen infriesland reunie roeiploeg we hebben maar eenbiertje extra genomenna de wedstrijd en danielle heeft ons veilig thuisgebracht, goede reis verder

• 10 Juni 2012 - 14:53

Marian De Jong:

geweldig jullie reisverslag te lezen.
    Bij onze grote, wat avontuurlijke, reizen mailde ik altijd naar een groep mensen die het op prijs stelde en het werd erg gewaardeerd.
    Zo kijk ik nu dus uit naar jou verslag met nog veel avontuurlijke ondernemingen.

• 10 Juni 2012 - 16:36

Marijke:

De post is aangekomen, bedankt hoor het was vandaag heerlijk weer.
    Dat bruggetje daar was ik echt niet overheen gegaan, knap hoor Bea we zijn trots op je.

xxx Marijke en piet

• 10 Juni 2012 - 17:02

Joke B:

Hoi Hans en Bea, leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te zien. Bij de eerste foto (zijkant Hans voor caravan) zag ik ome Hein! Vandaag weer in het verslag: jullie wandeling die wat langer uitviel. Hein en Arie liepen kilometers tijdens de vakanties. Eén keer wilde Hein afsteken en kwam bedrogen uit, zéér bedrogen. Uren later kwam hij aanzetten, pakte een kruk en sprak de veelzeggende woorden: "pap".
    Aanrader voor volgens traject: museum in Geiranger en tocht naar Dalsnibba

• 10 Juni 2012 - 19:23

Renny Van Delden:

Wat een verrassing te zien en lezen dat jullie grootouders zijn van Lina! Wat een rijkdom en wat zal je haar missen. Maar er is ook helemaal geen tijd voor, want jullie vermaken je zó geweldig. 'k Moet eigenlijk de atlas er eens bijpakken, één van m'n vriendinnen maakte met haar man ook zo'n reis, toch zij ze na afloop tè veel in de auto gezeten... Nou, ik verheug me alweer op je volgende reiservaring. Trusten, Renny

• 11 Juni 2012 - 15:45

Kim:

Hoi papa en bea wat een mooie om geefing.
    daar en wie is dat sachtige kindje.
    Nu ik bijna lekker op vakantie juppie
    daar heb ik zin.
    Tot hoorens vele groetjes van kim.