Terug naar waar het begon - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu Terug naar waar het begon - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu

Terug naar waar het begon

Door: Bea og Hans

Blijf op de hoogte en volg Bea og Hans

29 Juni 2012 | Nederland, Aalsmeer

Zaterdag 23 juni heeft het inderdaad de hele dag geregend.Ik had heerlijk een lift van Janette om boodschappen te doen in Hemsedal Sentrum. Bij de Nederlandse bakker.....ja waar anders twee heerlijke troost gebakjes gekocht.
s Avonds zijn we op bezoek geweest in de Hytte (hut) van Jeanette en Sjaak uit Tilburg.Op tijd naar bed want we wilde bijtijds weg de volgende dag dus de fa treuzel en Co. hadden goede plannen. Hans had overigens een veerboot kunnen boeken via internet voor dinsdag 26 juni van Larvik naar Hirthals met de speedboat van de Colorline. Heerlijk niet door Zweden heen te hoeven rijden maar varen van zuid Noorwegen naar Noord Denemarken Jutland.
Zondag morgen 24 juni richting Flä naar onze achterbuurvrouw uit Aalsmeer die daar een huis heeft. We hadden beloofd op de koffie te komen als we in de buurt kwamen.
En inderdaad het lag op onze route. We reden om 12 00 uur weg van de camping. Ja ik hoor jullie zeggen bijtijds....maar ja eerst ontbijten en dan kom je bij de afwas weer de buren tegen en dan sta je in de keuken zomaar een half uurtje te kletsen En het regende nog steeds....we rijden het dal uit en de zon schijnt! Heerlijk....wat zie je dan toch veel mooie dingen alhoewel die lage bewolking iets spookachtigs heeft wat ook leuk is. We reden de weg die we twee jaar geleden ook gereden hadden maar de andere kant op.....het leek dus allemaal anders. Om half vier arriveerde we bij Mary in Buskerud bij Flä was even zoeken maar na een héél smal weggetje met een nog smaller bruggetje zagen we buurvrouw Mary staan langs de spoorlijn. We konden iets door rijden en de camper neerzetten op een stukje gras wat vroeger ooit het stationnetje was van Buskerud. Het ligt aan de lijn Oslo naar Bergen één spoortje! Zes personen treinen per etmaal komen er voorbij naar beide kanten en wat vracht treinen. Je moet het spoor oversteken van ons plekje af om bij het huis van Mary te komen. Het weggetje naar haar huis heeft een viaduct wat zo klein is daar kunnen we niet door. We hebben eerst haar prachtige houten Noorse huis bekeken wat een paradijselijke plek hebben ze uitgekozen om daar 19 jaar geleden een huis neer te zetten. Buiten koffie gedronken met z'n vieren( de zuster van Mary logeerde bij haar).Nog even een wandeling gemaakt,een beetje regen en daarna besloten we gewoon de camper daar te laten staan en te overnachten. s Avonds hebben we een nieuw bordspel gespeeld bij Mary en haar zuster. Keezbord wat leuk lekker elkaar dwars zitten we hebben zo gelachen en het was zo twee uur ....ook nog na nog een potje yahtzee. Heerlijk geslapen niet de trein gehoord en de volgende maandagmorgen 25 juni zijn we na de koffie bij Mary op het terras in het zonnetje,vertrokken richting Flä sentrum. Leuke cadeautjes gekocht voor de kleinkinderen.
Wij wilde nogmaals ergens bij Larvik in de vrije natuur kamperen maar dat mocht niet lukken. Wel waren we aardig verdwaald we reden op weggetjes zo smal dat tegenliggers niet gewenst waren ......maar er natuurlijk wel waren. Ik had de neiging om op de grond te gaan zitten maar ik moest blijven kijken en zoeken op de kaart hoe we eruit moesten komen en waar we ongeveer zaten. Dat is me gelukt...:-) ..ik kan kaart lezen en Hans kan super een camper rijden! Uiteindelijk stonden we om 18 40 uur al bij de haven in Larvik bij de veerboot een dag te vroeg want er was onderweg geen plek of camping te bekennen. Je kan maar op tijd zijn toch! Dan maar overnachten op deze parking voor de boot met andere campers en caravans die de volgende morgen overgingen en wij pas om 17.30 uur. Om zes uur even gekeken bij het laden van de auto s en toen nog heerlijk uitgeslapen en in het zonnetje buiten ontbeten en koffie gedronken . We waren net berm toeristen:-) maar we hadden koffie en een berg zon dat kon niemand ons afnemen en natuurlijk waren we op tijd bij het hek :) wat een grote boot en wat gaan daar een auto's, campers, caravans en vrachtwagens in enorm dat dat kan en dat het blijft drijven. De reis duurde 3,5 uur het was mooi zonnig weer en we voelde ons de koning te rijk. We hebben gedineerd aan boord. Niets cafetaria ahum echt dineren. Patsers zijn we best een beetje. We hebben met Hendrik een Noorse Nederlander die al veertig jaar in Noorwegen woont aan tafel gezeten. We hebben veel geleerd over Noorwegen en we moeten bij hem op visite komen :-) hij woont 10 kilometer van de pool cirkel ! Doen we gewoon een keer! Om 21.15 reden we van boord en om 21.30 stonden we op een prachtige plek uitkijkend over een prachtige woeste zee en strand in Hirthals Denemarken.
Woensdag 26 juni hebben we na het ontbijt en voor ons vertrek een strandwandeling gemaakt ja dat kun je natuurlijk niet laten schieten. Op het strand wakker worden op een geweldige zonnige dag en dan gaan rijden ....nee we hadden nog steeds vakantie en dat wilde we nog even zo houden.
Om half één zijn we gaan rijden en circa 19.00 uur waren we voorbij Hamburg en de Elbe tunnel en nog wat kilometers van Bremen op de camping waar we op de heenweg ook waren. We hadden 659 kilometers gereden die dag. De kilometerteller staat op 62282 km we hebben totaal nu 4822 kilometer gereden! (de vaar mijlen tellen niet!) In Noorwegen 3080 kilometer gereden!

Donderdag 28 juni 2012 om 17.15 uur waren we in Aalsmeer!Thuis.
We waren om elf uur gaan rijden vanuit Oyten en na een klein ommetje,naar Finsterwolde waar we het huis van Karin en Mar bewonderd hebben die deze week verhuisd waren van Beverwijk naar Finsterwolde, gingen we op weg naar huis een klein stukje nog.
In Amstelveen werden we door Tine binnengehaald als kampioenen leuk hoor ze stond op de hoek te zwaaien ze was gaan hollen toen ze via mijn sms begreep dat we bij de afrit waren. Lekker thuiskomen!
De camper is nu leeg vrijdag 29 juni gaan we hem weer bij zijn baas brengen. Helaas het zit er op maar we gaan meespelen in de staatsloterij en we winnen vast dan gaan we zelf zo'n camper kopen met een klein autootje aan de trekhaak.......ja inderdaad blijf dromen dat is het mooiste....jullie allemaal bedankt voor de reacties het was leuk deze telkens weer te lezen. Wij wensen jullie nog een mooie zomer .....dat komt vast goed.
Hartelijke groeten van Hans og Bea vanuit Aalsmeer

• 28 Juni 2012 - 22:59

Bea:

Foto's van deze week volgen dit weekend!

• 28 Juni 2012 - 23:52

Yvonne Gorter:

Wow het zit er weer op, het was fantastich om te lezen wat jullie allemaal hebben gezien en gedaan, zoiets is toch heel geweldig om te doen en als je het kan super ...
    Aan alles komt een eind en hoop zeker dat we nog wat zon krijgen in Nederland , heel veel liefs en welkom thuis van Yvonne

• 29 Juni 2012 - 08:01

Ronald En Nel:

welkom thuis

• 29 Juni 2012 - 08:12

Geertrui:

welkom thuis wat is de tijd omgevlogen gr

• 29 Juni 2012 - 11:41

Renny Van Delden:

Hartelijk welkom thuis, het is een geweldige prestatie geweest! Wij lezen maar tussen de regels door heb je natuurlijk best af en toe risico's genomen, waar je fantastisch doorheen bent gerold. Heerlijk om weer in je eigen huis te zijn en je kleinkinderen te knuffelen. Hartelijk dank voor het "ons-meenemen-op-reis", het was een feest om het op deze manier bij te houden. Ik bezocht een UWV Zomercongres, kwetsbare groepen en heb je een klacht: mail to bruno.bruins@uwv.nl De vz RVB UWV heeft de luiken open gegooid en de ramen ook, maak er gebruik van daar waar het nodig is.
    Liefs, fijne zomer en een hartelijke groet van Renny

• 29 Juni 2012 - 19:52

Ada En Eiso:

Van ons ook welkom thuis lieve mensen en bedankt voor jullie enthousiaste verhalen en prachtige foto's.
    Liefs van Ada en Eiso

• 30 Juni 2012 - 10:25

Gijs:

Welkom thuis.

• 01 Juli 2012 - 07:56

Greet:

Blijf nog even dromen.
    WElkom thuis.
    Vreselijk mooie foto's en een top verslag.
    xxx