Voet aan wal in Noorwegen! - Reisverslag uit Kleivar, Noorwegen van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu Voet aan wal in Noorwegen! - Reisverslag uit Kleivar, Noorwegen van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu

Voet aan wal in Noorwegen!

Door: Bea og Hans

Blijf op de hoogte en volg Bea og Hans

05 Juni 2012 | Noorwegen, Kleivar

Vandaag 5 juni zijn we aangekomen in Noorwegen. Zaterdag 2 juni zijn we om 10.45 uur weggereden natuurlijk weer later dan gepland. Nog even dit en o jee waar is dat.... jij hebt dat er toch ingedaan ikke weet van niets en zo heen en weer dan wordt het vanzelf later:-). Omdat we op het laatste moment, donderdagavond besloten hadden toch de fietsen mee te nemen moest er nog een hoes komen om de fietsen achterop de camper. Goede raad is....juist.....duur via Roden (jullie mogen raden waar dat ligt) de Vrijbuiter een grote campingshop aangedaan en geslaagd voor een hoes. Om half drie door en om vijf uur waren we net buiten Bremen in Oyten daar overnacht. Zondag 3 juni om 10.30 uur weer aan het rijden en surprise 11.45 uur Elbe tunnel Hamburg géén file als een zonnetje er door heen! Om 13.00 uur reden we Denemarken binnen waar we om 13.30 uur op een parkeerplaats belaagd werden door twee "dames" van de Jehova's, ja echt waar! De vrachtwagenchauffeurs werden ook allen bezocht voor ieder een wachttoren in zijn eigen taal. Vrolijk en verlicht onze reis voorgezet we hadden besloten door te rijden naar Hirthals in Noord Jutland de plaats waar we over moesten varen. Om 17.45 uur kwamen we aan op de Tornby strand camping. Groot en eigenlijk ongezellig maar goed de volgende dag gaan we fietsen niets aan de hand. Terwijl het bij jullie goot van de regen hebben wij zondagavond buiten gegeten en maandag buiten ontbeten ja je krijgt wat je toekomt zeg ik héél zachtjes want wat komt er nog. Lekker gefietst circa 30 km en door Hirthals geslenterd en je geloofd het niet Hans heeft weer een petje gekocht! Hij heeft er nog niet zoveel :-)
Overigens hebben we ontdekt dat de E26 een weg is over het strand in Denemarken zijn ze nog niet zo gek maar verbaasd waren we wel je moet uitkijken dat je niet van je sokken gereden wordt!
Dinsdagmorgen, vanmorgen dus op weg naar de boot deze vertrok stipt om 11.45 uur dat doet de Fjordline goed.
Het was puur winderig en de Fjord Cat een snelboot gaf gas en gaan.......wij zaten midscheeps en konden alles goed bekijken......ineens allemaal mensen die wel dronken leken er was niet te lopen....wij toch even naar het buffet voor een sandwich en een juice orange juist geen bier! Heerlijk onderuit en toen begon het de één naar de ander werd ziek mensen gillend naar het toilet en lijkwit in de stoelen. De bemanning was druk met kotszakken uitdelen en weer ophalen. Wij hadden gelukkig geen last onze petjes af voor de bemanning van de Fjord Cat. Om half drie wel aan wal in Kritiansand en rijden richting Notodden de Lystang Camping waar ik al een half jaar contact mee heb via FB. Via geweldige wegen binnen door met mooie Noorse vergezichten kwamen we om 19.30 uur aan bij deze zo een mooie terrassen camping met een uitzicht ....kijk zelf maar foto genomen vanaf mijn bankje in de camper wat wil je nog meer?! Er staat boven ons nog één caravan dat is het een natuurgebied voor ons alleen. Morgen rustdagje nou ja niet echt rust we gaan fietsen....pittig denk ik maar onze accu's zijn vol!
Wij gaan zo heerlijk slapen in deze stilte zonder vliegtuigen enz.
We hebben nu totaal aan km verreden 1425 ode aan Hans!
Weten jullie inmiddels waar Roden ligt?
Voor de goede oplossing nemen we een Eland mee :-)
Hay van Bea og Hans
Nog even het is nu 23.00 uur en nog puur licht je krijgt daar een berg energie van! Is dat iets voor de mensen die last hebben van een zomer dip?

• 05 Juni 2012 - 21:10

Yvonne Gorter:

Wat super om te lezen , en wat doen jullie al veel , zou het niet kunnen lichamelijk, heel veel plezier samen , geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verslag , dikke kus Yvonne

• 05 Juni 2012 - 21:48

Marianne Van Dijk:

Zelf vroeger vaak gecampeerd. Nu al jaren niet meer, maar als ik de foto's op de Lystang camping zie, begint het zelfs weer te kriebelen. Wat een rust straalt het daar uit. Geniet er samen van. Ik kijk uit naar het volgende verslag.

• 05 Juni 2012 - 21:49

Cobie En Ger:

Geniet van de reis, en maak er een leuke tijd van, waar jullie later nog op terug kunnen kijken.
    Tot het volgende verslag
    DE groeten uit
    Mokum

• 06 Juni 2012 - 05:22

Kaar:

Roden zijn we in nl 2x langsgekomen op weg noar Winschoten. :-)
    Wat een uitzicht hebben jullie daar geweldig en Hans een petje? MMMM net als ik dus,die kan je noooooooit genoeg hebben haha.
    Vandaag dus lekker genieten en fietsen, zal wel wennen zijn al die stilte maar dat went snel. Veel fietsplezier vandaag.

• 06 Juni 2012 - 07:15

Martha En Hans:

Hi Noorwegengangers, wat is t toch n prachtig land en ja die stilte. Eigenlijknwilden we dit eens niet naar Noorwegen gaan, maar waarschijnlijkngaan we toch met onze Leonberger Sep! Zo prachtig als t daar is. Gaat Hans ook vissen bij de Saltstraumen? Veel plezier en we zullen jullie verslag steeds lezen. Kus Martha Hans en n poot van Sep

• 06 Juni 2012 - 09:35

Natas:

Mooi hoor!!! Veel pelzier!! XX

• 06 Juni 2012 - 10:36

Ada En Eiso:

Hoi lieve mensen,
    veel gereden al hoor en wat ziet het er heerlijk relaxed uit! "Petje" af voor Hans.
    Vandaag dus een actieve rustdag. goed voor de afwisseling en op de fiets zie je weer zoveel meer, heerlijk. Geniet er van en we lezen jullie wel weer.
    Liefs van ons,
    Ada

• 06 Juni 2012 - 11:04

Renny Van Delden:

Geweldig om te lezen dat jullie zo genieten, dat komt een mens toe! Heel wat anders dan een cursus onder de rook van de Hoogovens (sweet memories...). Was ook heel goed, maar andere tijden. Roden (Vrijbuiter is dé zaak voor recreanten en niet duur) ligt in Drenthe, afslag Leek of Peize op de A7, mijn moeder is geboren in die omgeving en veel kinderen uit die omgeving gaan in de Stad Groningen (geboren!) op school of werken. Ik hoef geen eland en ook geen poedelprijs, Nederland is Groot Madurodam en een eland is de ruimte gewend. Tot de volgende keer en doe voorzichtig, GENIET!

• 06 Juni 2012 - 18:11

Ellie Martin:

Ziet er goed uit daar nog veel plezier en tot de volgende verhalen en foto,s

• 07 Juni 2012 - 09:04

Rob Nijkamp:

Roden ligt in de provincie Drente.

• 07 Juni 2012 - 11:53

Kim:

Hallo luitjes daar alles goed en het weer.
    Twee leuke fotos van papa
    een mooi uitzicht op het water.
    En hebben jullie lekker geslapen in de camper.
    Wat super leuk die verhalen van anderen mensen.
    Nn ik gaa weer verder moet nog wat eten.
    Ben naar de tandarts geweest allemaal goed.
    Heel veel liefs xx van kim.