Two activity days - Reisverslag uit Hovet, Noorwegen van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu Two activity days - Reisverslag uit Hovet, Noorwegen van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu

Two activity days

Door: beaenhans

Blijf op de hoogte en volg Bea og Hans

04 Juni 2010 | Noorwegen, Hovet

Donderdag 3 juni hebben we heerlijk uitgeslapen tot half tien op ons gemak ontbeten en toen zoals afgesproken op de fiets naar de plek buiten Hovet om de wandeling naar de Waterval Hivjufossen te gaan ondernemen.
De fiets tocht was heavy….tegen wind net als in Nederland en klimmen, klimmen en nog eens klimmen maar we gingen dapper door en uiteindelijk kwamen we bij het startpunt. Daar wilde ook een jong Nederlands stel naar boven zij op open sandaaltjes?????? Wij hebben maar heel voorzichtig uitgelegd dat dat zeker niet zou lukken en dat het ook gevaarlijk zou zijn ivm uitglijden. Ze zagen het wel in en gingen er vandoor. Wij al klimmend naar boven best wel even lastig klauteren over stenen en omgevallen bomen. We waren echt lekker bezig, zwaar maar het gaf voldoening. En toen……..niet schrikken we zijn niet gevallen……….was er een watervalletje/beek waar we overheen moesten nu dat ging echt niet. Hans wilde de gok nog nemen maar had zeker drijfnat geworden er kwam nog teveel sneeuwwater naar beneden en dus konden we het pad niet vervolgen aan de andere kant dus de waterval gefilmd en gefotografeerd van een afstand. Weer afgedaald en nog een stuk van de berg naar de andere kant “beklommen” toen weer op weg naar de fiets…..wat een feest die zware heenreis was nu een ware snelheids overtredende terugreis. Een makkie dus dat was de beloning van de heenreis.
’s Avonds zijn we de sauna in gegaan, ja hier op de camping is een sauna, wordt op dit moment door de öudjes” niet gebruikt maar dit grijze koppel wel hoor, heerlijk. Zeer relaxt allemaal en daarom hadden jullie gisteren dus geen reisverslag we zaten lekker te stomen.
Vandaag vrijdag 4 juni hebben we heerlijk buiten ontbeten en hééééééél lang koffie gedronken omdat Rinie en Franka (eigenaars camping) bij ons stonden te praten leuk al die belevenissen van hun te horen en de tips die ze je meegeven zijn goud waard. Om half één op ons fietsje naar rechts richting Hol om een rondje te wandelen rond het meer de Holsfjorden rundt ruim 10 km gaans.

Heerlijk zoefden we naar beneden en wisten toen al dat het terug afzien zou worden……….maar de wandeling was zo mooi wat een mooie natuur en helder water. Het was best even doorlopen maar de uitzichten waren de beloning van onze inspanning na twee uur en 20 minuten waren we weer bij onze fiets met frisse tegenzin en natuurlijk stevige wind hebben we de klim overwonnen. Fluitje van een cent……..we worden nog tour de France renners. We waren moe maar voldaan en hebben onszelf op een patatje en een kroket getrakteerd gebakken door Rinie.
We hebben tot laat buiten kunnen zitten was een prachtige dag. Morgen op weg naar Flåm om daar het treintje de bergen in te gaan zien en een ritje te maken. Jullie horen van ons……….dit is geen belofte maar een waarschuwing. Allemaal bedankt voor de reacties erg leuk om te lezen.

Groetjes van the Vikings

• 04 Juni 2010 - 21:12

Kees /EllieHeersping:

Doet me denken aan back to basic. Maar goed dat jullie beide goed getraind zijn! Groeten uit Aalsmeer

• 04 Juni 2010 - 22:29

Geertrui:

leuk jullie verslag te lezen ga zo door groetjes uit warm holland

• 04 Juni 2010 - 22:58

RONALD:

sandaaltjes
    nooit van wandelschoenen
    gehoord
    stuur ze maar door luitjes

• 05 Juni 2010 - 09:00

Oeda:

Jullie verslag weer gelezen ,fijn dat jullie het naar je zin hebben ,

• 05 Juni 2010 - 10:41

Stoer Wijf:

Ik heb slecht en goed nieuws!

Het slechte nieuws is: jullie hebben er al een week op zitten!

Het goede nieuws is: jullie hebben nog drie hele weken!!!!
    Jasses!

Leuk om jullie fimpjes te zien.

Groetjes,
    Daan

• 05 Juni 2010 - 13:58

Ada En Eiso:

Hebben jullie die enorme trap ook beklommen? Mens wat zijn jullie sportief bezig, maar als tegenhanger ook lekker buiten aan de koffie en in de sauna. Klinkt als vakantie!! Ga zo door.
    Liefs van Ada en Eiso

• 06 Juni 2010 - 08:52

Lia:

hoi die hans en bea,
    wat een geweldige verhalen weer, en wat zijn jullie goed bezig zeg zo sportief en bea heb je je superbike bij je of je gewone. het is hier in nederland nu ook erg hot, maar het gaat vanaaf alweer onweren, is ook altijd het zelfde hier

groetjes lia

• 06 Juni 2010 - 12:46

Ineke:

Ja!!Ineke heeft eindelijk ook weer internet..Ik dacht alles goed geregeld te hebben voor de verhuizing, maar natuurlijk loopt er weer iets mis..

Wat ontzettend leuk om jullie reisverslagen te lezen. Het is gewoon een cadeautje, net alsof ik ook een beetje mee reis!
    En ohh wat een mooie foto's
    Ik zou zeggen Blijf genieten!

• 09 Juni 2010 - 09:06

Kim:

hele mooie fotos en ook allemaal stenen.

Groet kim