Update van de Norway gangers - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu Update van de Norway gangers - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu

Update van de Norway gangers

Door: beaenhans

Blijf op de hoogte en volg Bea og Hans

14 Juni 2010 | Noorwegen, Oslo

Zaterdag 12 zondag 13 en maandag 14 juni

Zaterdag om 10 uur met regen vertrokken uit Lofthus met spijt want we wilden daar graag boven een stukje Hadanger Vidda lopen een gletsjer gebied. Maar de regen was teveel en de bewolking te laag. Dus op weg naar….dat wisten we nog niet echt kijken waar we uitkwamen welliswaar op onze route naar de Preikestolen maar we zouden wel kijken. In Odda het stadje ingelopen leuk plaatsje waar een soort markt was en veel oude auto’s en brandweerwagens. Boodschappen gedaan en de camper weer in wat een snertweer. Net na Odda gestopt bij een geweldige dubbele waterval. (Foto’s volgen) Toen weer op weg de tomtom geprogrammeerd op Roldal dat was op een gegeven ogenblik na behoorlijk tijd rijden in zicht. Toen reden we verkeerd we zaten ineens richting Oslo fout dus we willen nog niet naar huis! Keren zodra dat kon en terug op de route dan maar richting Sand nog weer zuidelijker. De weg 13 was/is smal met veel bochten en maar weer hopen dat er niets anders van de tegengestelde richting kwam. De natuur was hier een stuk ruiger bergen hoger en minder bomen en dan natuurlijk de regen……..weer heel veel tunnels en we wilden eigenlijk wel een camping maar we kwamen niets tegen we reden echt midden in de bergen. Uiteindelijk maar Hjelmeland maar ingesteld op de tomtom dat was welliswaar na de veerpont en dat was niet ons plan maar je moet wat. En ja ineens ben je dan bij de veerboot. De stemming was niet echt juichend moe en rot weer en geen camping.
Na de veerboot allerlei borden met campings en dan kwam je bij de plek via allerlei achteraf weggetjes en dan stond er ineens een kruis door de borden en bij één stond het vol met Noren met campers. Uiteindelijk een camping na veel omweggetjes!!! Een camping klein en met vaste gasten en bij de receptie (nou ja een hok) stond een vrouw die zelf niet wist dat ze al dik over de honderd was en geen woord Engels hahahaha hadden wij dat. Maar we hadden een plekje en …..dan de faciliteiten lachen net zo oud als die vrouw………maar goed we zijn zelf supporting dus geen probleem…..zondag iets uitgeslapen en om 10 uur weggereden naar de Preikenstolen camping uiteindelijk maar 33 kilometer verder maar goed nu hadden we de plekken voor het uitzoeken en dat is op het eind van de dag wel anders. Als iedereen omhoog geweest is naar de Preikestolen dan kamperen ze hier dus een beste camping met Nederlandse eigenaren mooie receptie met ook cafe/restaurant erbij alle faciliteiten zijn prachtig. Er kwam een ANWB groep op de camping langs en ja hoor Aalsmeerders Ria en Dirk Tas de ouders van Arjan een vriend van Natasja. Ja ook Noorwegen is klein ze waren natuurlijk stom verbaasd ons hier te zien we hebben gezellig bakkie gedaan bij ons en toen om half vier hebben wij onze stoute schoenen aangedaan om een trainingsrondje te lopen Een bergje op en op de terugweg nog even langs de golfbaan en met een Noorse jongen over golfen in Noorwegen staan praten. Negen holes baan Daniëlle en Erik en de goedkoopste van Noorwegen ja ja hoe is het mogelijk. Onder Stavanger zijn de mooiste en duurste volgens deze jongen. Uiteindelijk hebben we toch nog drie uur gelopen. Ja dat lezen jullie goed we zijn echt in training.
’s Avonds foto’s gekeken en bakkie gedaan in de caravan van Ria en Dirk.
Maandag eerst een berg wasgoed weggewerkt en toen op pad voor een klein rondje want dinsdag gaan we de Preikestolen op. Hans had een “kleine”route uitgezocht op de wandelkaart! We begonnen achter de golfbaan van de camping en het begon gelijk klauteren over stenen, keien enz. Dat is zo gebleven drie uur lang. Veel water en geklauter en een wegbanend door struiken, bomen enz. Wat een barre tocht. Ik heb wel een beetje gemopperd op Hans hoor maar ja terug was geen optie nog maar een dosis pepmiddel erin en gaan uiteindelijk bij de weg aangekomen moesten we nog een kl… eind naar de camping langs de weg maar goed we liepen langs het water en op de weg wel auto’s om je oren maar het liep heerlijk in het zonnetje het was prachtig weer. Toen kwam er een tunnel daar mag je als voetganger niet doorheen er dus omheen aan het eind wilde ik omhoog naar de campiing maar volgens Hans kon dat nog niet en ja hoor een aantal kilometers verder bleek dat we nergens meer de weg op konden en dat we terug moesten. Grrrrrrrrr……enfin terug en uiteindelijk de laatste 800 meter naar de camping op het punt waar ik al eerder omhoog wilde……….ja omhoog en niet zomaar jeetje die laatste 800 meter waren een hel. We hebben gelopen van 12.15 tot 16.45 uur jullie moeten maar even buigen hoor! Onze helikopter vlucht van vanavond/maandag gaat helaas niet door i.v.m. te weinig deelnemers. Woensdagavond wel we blijven dus een dag extra en kunnen we woensdag de Preikenstolen omhoog en kunnen onze lijven dinsdag een dagje rust nemen.

Jullie horen nog van ons. Groetjes

• 15 Juni 2010 - 11:34

Tassie:

Poeh! wat een geloop!! Een diepe buiging hoor!!
    En echt super leuk dat jullie Ar zn ouders zijn tegen gekomen!!
    Enjoy!! Ow en sorry maar ik ben bang dat er hier en daar wat plantjes zijn overleden :-( Ik geef ze toch echt water als het niet regent! Ik denk dat ze jullie missen!
    Dikke KUS

• 15 Juni 2010 - 11:36

Tassie Nog Een Keer:

Ik ben donderdag en vrijdag in Bergen. Jammer dat we elkaar niet kunnen ontmoeten.

• 15 Juni 2010 - 14:52

Ada En Eiso:

Man man wat een avonturen, vakantie is soms ook afzien hoor. Jullie zullen na afloop niet veel kilo's eraf hoeven te werken. Dat is dan weer een voordeel. Knap gedaan, ik doe het je niet na, dat is een ding wat zeker is. En wij kennen de frustratie van moe zijn en geen camping kunnen vinden. Kunnen jullie niet wild kamperen?
    Geniet even van je rustdag vandaag, als ik het goed heb en veel plezier nog.
    Liefs van Ada en Eiso

• 15 Juni 2010 - 15:50

Ellie Martin:

Jullie kunnen in jullie nog een mooi rondje meelopen met mij in nijmegen goed getraind
    Groetjes

• 16 Juni 2010 - 08:29

Debbie Van Doorn:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet de tijd heb genomen om alles te lezen,maar de foto's zijn Fantastisch!!!!!!
    Dit is echt een vakantie om nooit te vergeten.Ik hoop dat jullie nog een fijne tijd hebben en een goede reis terug. Dikke kus van ons allen. Debbie

• 17 Juni 2010 - 11:00

Truus En Takis:

Ja mensjes dit is een echte doe vakantie,rusten komt er bijna niet van.
    Dus neem het er af en toe van.Geniet er nog van de laatste week komt gauw in zicht.veel plezier en tot het volgende nieuws vindt het heel leuk om te volgen.
    groetjes X X X

• 17 Juni 2010 - 20:32

Celine:

Wat een conditie hebben jullie. Ik moest vanmiddag aan jullie denken. Zag het volgende op een auto staan en vond hem zó goed.
    " RIJ NOOIT HARDER DAN JE BESCHERMENGEL KAN VLIEGEN "

Heel veel groetjes uit de Hornmeer.
    Leo & Celine