Vertrek vanuit Aalsmeer - Reisverslag uit Oosteinde, Nederland van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu Vertrek vanuit Aalsmeer - Reisverslag uit Oosteinde, Nederland van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu

Vertrek vanuit Aalsmeer

Blijf op de hoogte en volg Bea og Hans

07 Juni 2017 | Nederland, Oosteinde

Zaterdag 2 juni en zondag 3 juni

We zijn onderweg!!!! Maar dat hadden jullie natuurlijk al wel begrepen.
Op weg naar de Lofoten in Noorwegen zo’n 3 a 3,5 duizend kilometer rijden.
Wij hebben vrijdagmorgen 1 juni de camper opgehaald in Bergschenhoek. TomTom bracht ons er keurig naar toe maar Hans en Bea vonden dat niet het juiste adres. We zagen alleen weiland. Niet achteromkijken dus………
Na wat omzwervingen stonden we een half uur later op hetzelfde adres! Maar we waren nu wat alerter en zagen een aantal meters terug een bedrijf met campers voor de deur. Weer waren we beiden weer helemaal verliefd op de camper wat een plaatje.
Vrijdagmiddag de camper ingepakt! Hans is een kanjer alles heeft zijn plekje gevonden en alles kon mee op de mud aardappels na want je blijkt geen aardappels te mogen invoeren in Noorwegen .
Zaterdag 2 juni zijn we om 8.45 uur vertrokken. We moesten nog wat boodschappen bij de campingwinkel doen.
Naar de Vrijbuiter dan maar in Roden Groningen en dan konden we nog even gedag gaan zeggen bij Mieke, Elisa en Thomas in Groningen.
Om 12 uur waren we bij Mieke en zijn om 13.30 uur na de lunch vertrokken richting Puttgarden. De TomTom gaf aan dat we daar om 17.30 zouden zijn. Dat was natuurlijk zonder stoppen maar Hans heeft ook zo af en toe een sanitaire stop nodig.
Geen file bij Bremen en zelfs geen stau bij Hamburg geweldig!
Uiteindelijk om 18.15 uur bij de boot in Puttgarden om 18.45 inschepen en varen.
Grote boot met gokhallen, diverse restaurants en taks free winkel! In zo n winkel betaal je meer dan bij ons in Nederland maar het was al fijn om wat rond te lopen na dat zitten! Hans heeft zijn verslaving aan ijs even voldaan met een magnum . Om 19.30 uur in Denemarken!!!
Om 20.11 uur vonden we een camperplaats bij een jachthaven in Saksbøring. Prachtig aan het water en heerlijk stil.
Pas om 21.30 uur gegeten na wat gerommel in de camper. Daarna al snel naar bedje. Dat lonkte naar ons zo knus in de camper wat is dat toch geweldig ondanks dat het behelpen is natuurlijk. Trapje op naar bed trapje af naar toilet trapje weer op verder slapen en het was zo vroeg licht!
Toch heerlijk rustig aan gedaan vandaag 3 juni. Pas om 12 uur vertrokken na mijn douche avontuur.
Willen jullie het weten? Zo nee niet verder lezen!
Het douche hok in deur op slot met een sleutel (o jee als die maar weer open wil) uitkleden en een stap achter het douchegordijntje vanuit de jaren 70 hier daar een douchekopje zo klein. Maar ja als er maar water uitkomt. Nou niet dus…….pffff bril op en ja hoor er hing een ieniemienie bordje met in het Deens 5 DKK storten in een piepklein apparaatje. Nou dan maar douchen in de camper gewoon heel luxe!
Om rond 13.30 uur zijn we de brug van Kopenhagen naar Zweden over gereden en helaas weer regen net als 7 jaar geleden zo jammer want het is een prachtige brug met prachtig uitzicht.
Het regende en het bleef regenen de hele weg. Na 300 km had Hans het gehad en zagen we een camping en daar staan we nu in het stadje Ljunby. Redelijke camping alles is er ook weer douches met douchegordijntjes. Maar hier zijn geen verassingen om te moeten betalen.
Foto’s krijgen jullie later!

Groetjes Hans en Bea

• 08 Juni 2017 - 09:55

Marga V Der Weijde:

Dit is al een leuk begin van jullie vakantie
    Doe voorzichtig
    Kus kus
    Marga

• 08 Juni 2017 - 11:19

Carolien:

Wat een genot om jullie zo te volgen, een hele onderneming. Veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verslag. Hilsen meg

• 08 Juni 2017 - 11:41

Jacqueline:

Hallo Bea en Hans,
    Oh wat heerlijk zo'n rondreis maken!!
    Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie!
    Erg leuk dat we jullie kunnen volgen hoor!
    We missen dit jaar alle drie bewoners van "Ons Veldje"
    Wij en Gerda en Hans Visser vinden dat helemaal niet gezellig!!!!

Ik heb net jullie tweede verslag ook zien binnen komen. Ik print ze uit zodat Hans en Gerda ook mee kunnen lezen. We wensen jullie een goede reis verder, veel plezier, mooi weer, veel leuke ontmoetingen maar dat lukt zeker zoals wij jullie kennen.
    Liefs vanuit Limmen,
    Sjaak en Jacqueline

• 08 Juni 2017 - 17:40

Greet V Lent:

hallo Bea en Hans,
    go wat leuk om het verslag te lezen heerlijk genieten he
    Klaas en Greet