Noorwegen here we are - Reisverslag uit Nesbyen, Noorwegen van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu Noorwegen here we are - Reisverslag uit Nesbyen, Noorwegen van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu

Noorwegen here we are

Door: beaenhans

Blijf op de hoogte en volg Bea og Hans

01 Juni 2010 | Noorwegen, Nesbyen

Hier zijn we weer…hebben jullie ons gemist? Gisteren, maandag 31 mei zijn we aangekomen in Noorwegen. Over een hele lange tol brug rijd je Noorwegen binnen. Gelijk betalen dus als je Noorwegen in wil niet tegen Wilders zeggen hoor want dan wil hij dat ook gaan instellen wanneer je Nederland in rijd. Ongeveer 50 km onder Oslo zijn we terecht gekomen op een camping. We hadden niet meer de puf om door te rijden naar Oslo. Om ongeveer 16.00 uur zaten we aan een flesje “water” en we hebben het idee gekregen om maar even te gaan fietsen…….ging hartstikke goed berg af en toen heuveltje op heuveltje af. Boodschappen gedaan voor het eten. (Noorwegen is echt duur) Toen de terugreis, jullie raden het al het laatste stuk berg op was moordend maar we hebben de helft gefietst, niet slecht. Het was een prachtige dag met schitterend weer, veel zon en we konden om 20.00 uur buiten eten en we hebben tot 10 uur buiten gezeten. Om tegen middennacht was het nog zo goed als licht buiten. We zijn gaan slapen en om drie uur werden we wakker en dachten dat het ochtend was dat was niet zo gek want het was helder licht en zonnig buiten RAAR!!!!!!! Toch maar weer kop onder het dekbed en tot 8 uur in bed gelegen. BUITEN ontbeten het was weer geweldig zonnig weer. Om 9.30 uur de camper in op naar Oslo. Ik had me daar erg op verheugd dus helemaal blij…………Oslo here we come.
We hadden twee opties voor een camperplaats er kon dus niets mis gaan…..Oslo in, een mega tunnel en toen nog een tunnel en toen nog één enz. wat een tunnels Oslo in een tunnelvlucht dus. Na veel heen en weer rijden bleek dat de ene camperplaats er gewoon niet was en op de ander hadden ze maar even het gebouw van het songfestival neergezet. Dus goede raad is duur we besloten om Oslo op de terugweg te doen en een camping in de buurt te zoeken dan. En….voor diegene die tunnelvrees hebben doe een dagje Oslo ben je er zeker af.
Met goede zin de geplande route opgepakt naar buiten de schitterende natuur van Noorwegen in….wat een schitterend groen, water en schoon land je komt ogen te kort. Helder water blauwe lucht en mooie bergen dat dit bestaat ongelooflijk. We wilden doorrijden tot Gol maar onderweg zagen we een camping die zo mooi lag aan een Fjord in Nesbyen dat we daar gestopt zijn om 16.00 uur. Heerlijk gewandeld hier wat een rust.
De foto’s van dit verhaal volgen later wanneer we WiFi verbinding hebben we zijn nu aangewezen op Dongel verbinding en foto’s wordt dan te gek. Maar jullie houden mooie plaatjes te goed.
Groeten allemaal en we eten bijna geen chocolade……….dus wie wil afkikken van zijn chocolade verslaving: op naar Noorwegen!

• 02 Juni 2010 - 07:05

Truus En Takis:

Had het druk al die verslagen te lezen,maar wel heel erg leuk.Jullie hebben al veel indrukken meegemaakt.We leven mee en reizen mee net of wij ook op vakantie zijn.Wij hebben het ook leuk gehad op Texel en het is goed gegaan met Tosca. Lieve Mensen veel plezier en tot het volgende bericht X X X

• 02 Juni 2010 - 07:36

Elly :

hallo daar kom net uit bed en heb jullie verslag gelezen wat een onderneming zeg ,ik blif jullie volgen ,en bea wat jammer van die chocolade ,dus ik ga maar niet naar,naar noorwegen maar zeilen op het ijselmeer , hahahahaha groeten aan hans en nog veeel plezier.

• 02 Juni 2010 - 07:47

Tassie:

Klinkt allemaal super!! Wanneer ligt Bergen op de route??? Dan kom ik ook!Dikke KUS!!

• 03 Juni 2010 - 10:03

Lia :

het gaat allemaal geweldig lees ik wel ik ben effe ziek thuis juist nu het weer hier ook mooi word,goeie reis

• 04 Juni 2010 - 17:52

Greet:

Wat onwijs mooi.
    Lief hoor die hartjes op het schuurtje.
    xxx

• 09 Juni 2010 - 08:53

Kim:

Het is een mooie land
    en een mooi landschap ook.
    Hebben jullie ook fotos gemaakt en hebben ze lekker eten.
    Liefs van kim