Noorwegen 2017 Verslag 2 - Reisverslag uit Mo i Rana, Noorwegen van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu Noorwegen 2017 Verslag 2 - Reisverslag uit Mo i Rana, Noorwegen van Bea og Hans Haan - WaarBenJij.nu

Noorwegen 2017 Verslag 2

Door: BvD

Blijf op de hoogte en volg Bea og Hans

07 Juni 2017 | Noorwegen, Mo i Rana

Maandag 5 juni t/m woensdag 7 juni

Wij zijn vanavond 7 juni aangekomen in Mo i Rana in Noorwegen!! Vanavond hebben we tevens voor het eerst WiFi en gaan de verhalen van de afgelopen week de lucht in!
Hoe is het ons vergaan vanaf zondagavond!?
Maandagmorgen zijn we om 10.10 uur vertrokken het was bewolkt!!
Wifi was er niet ondanks de toezegging! Tweede keer in Zweden dat ze met een staal hard gezicht beweren ja hoor er is WiFi.

Maandag 506 km gereden
Gauw vertrekken maar, ja hoor vergeten sleutel in te leveren van de elektriciteitspaal op de camping! Na een anderhalf uur kreeg Hans een sms dat we de sleutel niet ingeleverd hadden. We hebben beloofd hem op te sturen as soon as possible!
Hebben we gedaan dinsdag 6 juni!!! Ja zo zijn wij wel!
Onderweg maar eens gestopt bij zo n grote shopping moll. Ten eerste we hadden nog steeds geen Zweedse kronen op zak dat voelt niet echt fijn. Alhoewel je kan overal pinnen. En ja hoor pinautomaat buiten werking grrrrrr. Ook hebben we een grote uitgave gedaan een andere thermoskan! Diegene die in de camper hoort gaf aan de onderkant meer koffie dan uit de tuut.

Op weg naar een camperplaats. Het was even zoeken maar uiteindelijk vonden we ons plekje op een plek zo mooi.
Een soort onbewoond eiland. De zon scheen en het was heerlijk weer. Ik ben tot aan mijn knieën het water ingegaan om te zwemmen ging mij net iets te ver.
Ik had een overheerlijk blik kip in satésaus gekocht bij de Aldi in Nederland en die nu maar in de wok opgewarmd.
Tja wat zal ik zeggen……….we hebben gegeten!!
Later op de avond begon het behoorlijk te regenen zelfs beetje onweer. Maar we zaten knus in ons campertje.
Je zag dat het toch al wat langer licht blijft we zijn al behoorlijk noordelijk! Later bij maanlicht nog mooie foto gemaakt!

Dinsdag 489 km gereden
Heerlijk geslapen in de natuurstilte! Ontbeten en om 10 uur vertrokken van dit inmiddels minder paradijselijke plaatsje want het regende!
Het werd steeds mooier weer en er waren uitzichten op weidse meren dat is het mooie van Zweden de bomen en daar midden in de meren! Veel fisk plekken! Na weer 7 uur onderweg geweest te zijn waren we blij dat we een mooie natuurcamping zagen! Net buiten Strömsund. Ze waren die dag voor het eerst open en we waren in de eerste gasten en jawel je betaald de hoofdprijs wel 10 euro! Tja soms moet je er wat voor over hebben.
Weer een prachtig uitzicht over een meer. ‘s Avonds een stuk gewandeld en met het fototoestel geprobeerd wat trucjes uit te halen die Daniëlle mij geleerd had in Wenen.
We hadden geen ontvangst met de TV dus aan de Yahtzee ……… er ontbrak een steen……. later lag deze op de bank.
We houden het tegoed.
Om 22.45 uur heerlijk naar bed en gelezen. De zon ging ineens weer schijnen om 2 uur scheen de zon toen ik even wakker werd. Was even in de war…. moeten we er al uit? Alles goed dicht gedaan het licht buitengesloten zover dat mogelijk was.
Raar ook om naar bed te gaan als de zon gewoon nog schijnt.

Woensdag 423 km gereden 6.45 uur gereden
Heerlijk geslapen en gedoucht en weer op weg om 10.10 uur en om 10.15 uur zagen we beide tegelijk op 300 meter een bruin harig log dier oversteken het was een Beer riepen we uit!!! Ongelooflijk dat we dat gezien hebben zo leuk. Hij of zij rende over de weg. Een weg waar weinig verkeer is maar wel hard gereden wordt. Maar hij/zij wel uitgekeken hebben.
Later op de dag tot twee keer toe rendieren op de weg en in de kant wel leuk om te zien. We waren net gestopt om foto’s te maken van alle sneeuw en het bevroren meer en we gingen weer rijden liepen links van ons mama en papa rendier met twee witte kleintjes dus weer gestopt en mooie foto’s kunnen maken.
Ik beloof alles wat ik vertel komen foto’s van behalve van de beer natuurlijk dat ging helaas te snel.

Om 16.30 uur gingen we de grens over van Noorwegen in. Yeahhh we zijn in Noorwegen!
Om 17.00 uur aangekomen op de Camping in Mo i Rana. Grote camping met WiFi!!
Morgen passeren we eerst de poolcirkel en gaan daarna onderweg naar de Lofoten waarschijnlijk tot aan Narvik en dan via de eilanden terug of andersom. Dat beslissen we morgen! Eerst maar eens NKK pinnen en wat verse groenten en fruit kopen.

Totaal nu gereden 2472 kilometer!! Thnx aan Hans en ik heb alleen maar gezeten en op tijd de chauffeur voorzien van eten en drinken.

Lieve groeten van Hans en Bea

• 08 Juni 2017 - 06:45

Marijke:

Mooi reisverslag, erg leuk om te lezen

• 08 Juni 2017 - 10:07

Marga Van Der Weijde:

Geweldig
    Jammer geen foto van de Beer maar daar ben ik wel blij om.
    Je weet niet wat hij of zei dan gedaan zou hebben.
    Herten geweldig en ook nog met jong.
    Jammer van de aardappels nu uit blik eten ook niet echt jullie ding maar misschien anderen keer Herten biefstuk?.

• 08 Juni 2017 - 10:42

Natas:

Al super veel meegemaakt in een korte tijd :-) Doe ze de groeten daar in Noorwegen en niet te veel NOKKIES opmaken! :-)

• 08 Juni 2017 - 17:40

Greet V Lent:

dank je wel voor dit 2de verslag xx

• 08 Juni 2017 - 22:06

Nelly:

Leuk om van jullie te horen, Wat een kilometers zijn jullie aan het vreten! Gaan jullie naar de middernachtzon helemaal in het noorden?
    Ik was met Janny in Finland op 21 juni de hele dag en nacht licht, zo onwerkelijk.
    Heb het goed. Liefs, Neeltje

• 09 Juni 2017 - 08:08

Ada Venema:

hoi Bea en Hans,
    Wat een heerlijk avontuur zijn jullie begonnen, leuk om op papier mee te reizen. We ruilen het ene verhaal in voor het andere, ik heb juist een maand lang kennissen gevolgd die door Amerika reisden. Die komen nu zondag weer terug, het loopt dus naadloos over, leuk hoor!
    Jammer dat je van de beer geen foto kon maken, zo onverwacht! Maar wat kun je daar opgewonden van raken. Wij hadden weleens een Elk mee rennend met de camper en we waren toch wel een beetje bang dat hij ineens over zou steken, je weet maar niet wat die beesten doen. Die verdween gelukkig uiteindelijk in de bosjes.
    Ben benieuwd of jullie op de Lofoten nog het noorden licht zien, zou geweldig zijn.
    Goeie reis hoor, rij voorzichtig en veel plezier.
    Liefs, Ada en Eiso

• 09 Juni 2017 - 19:56

Liesbeth:

Hai Bea en Hans,
    Klinkt allemaal super goed!
    Geniet van de reis en een elandstoofje is vast niet te versmaden

• 16 Juni 2017 - 16:12

Danielle:

Heerlijk aan het genieten dus! Klinkt goed allemaal. Mooie omgeving en zoveel rust. Heerlijk!